Tuesday, December 11, 2007

Dikter
Tänkte bara lägga upp de här. Ville få ur mig något nu efter allt som händer. Kritisera gärna, men kom ihåg: jag är känslig just nu. NOT. Och tro inte att det här är nåt tecken på att jag kommer uppdatera ofta heller!
Tjubb!

Ett tudelat hjärta

Den som har ett hjärta lider alla kval

Den som har två måste göra ett val

Den änglalika bär mina synder med mig

Den benådade bär sina synder för sig

Att välja den rätta vägen i livet är svår

Ty livets väg är full av svek och mörka snår

Jag ber för min lycka och för mitt liv

Nu när jag än igen tar mina första kliv


Stjärnornas fall

Ett vilt hjärta vågar alltid mer

En vild själ äger alltid fler

Det fega hjärtat får ingen kär

Den fria själen kommer ingen när

Den själviska bröt alla sina band

Den hatfulle försvann ner i sand

Kan vilda själar av kedjor tämjas?

Kan den själviske få känna sämjan?

Ingen vill veta av den som bara hatar

Ingen vill känna vid den som nu pratar

Så låt alla stjärnor ned från himlen vina

Och låt dem slockna och förtvina

Inga ljus på natthimlen får finnas

Mitt hjärta har inget det kan minnas


Ett renande regn

I ett fallande regn står jag här

Kallad av ett ljud som fört mig hit

Jag vet ej vart vägen under bär

Men min önskan är att hitta dit

Lovad att stå över liv så ock lag

Lovad att aldrig mer lida livets kval

En stilla bön för den som nu gått förlorad

En stilla bön för den som aldrig blev född

Minnen av ett sökande är allt jag har

Minnen som nu spolats bort likt sand

Förr var det mot henne mina fötter bar

Förr låg mitt mål bortom jordens rand

Lovade att aldrig bli någon annan än mig

Lovade att aldrig nånsin sluta leta efter dig

Här i regnet minns jag för en gångs skull

Här i regnet tvättar jag bort all min skuld

No comments: