Monday, May 25, 2009

Idag

Hej hopp i bloggvärlden. Tänkte jag skulle posta två grejer lite snabbt. För det första så har jag startat en portfoliosida, för mina projekt och mina arbeten så jag kan få jobb (pwetty pweeease?). Den går att finna här:

http://innovativedreams.wordpress.com/

Checka gärna in den, har inte så mycket där just nu, men det tillkommer fler grejer titt som tätt =)

Det andra är att jag med två vänner *host* johan o johanna *host* börjat med en inspirationslek där en person bestämmer ett par ord eller en fras som alla måste integrera i en dikt/sångtext. Den första frasen bidrog johan med: "Tre sorters avokado"... jah...
Så här kommer mitt bidrag i Leken(tm):

Idag

En man sade på radion idag
Du måste då hinna med allt
Jag valde att byta underhållning
visslar en smula och tar det kallt

En man på tv:n sade idag
Med rätt färg kan huset bli ett hem
Jag valde att låta allt flagna bort
finner min plats och är inte i kläm

En kvinna framför spisen sade idag
med tre sorters avokado blir festen bra
jag sväljer min heder och skrattar
följer inte flocken men är ändå kvar

Jag tänkte något halvknäppt idag
Imorgon ska jag leva bara för att
inte oroa sig för vad andra tror
och inte behöva jaga ifatt

Jag valde att stänga av tv:n igår
Se bortom den falska värld som höljer
Kanske blir allt som det borde
Om man bara tänker och inte följer


Tack för mig för denna gång
Ta hand om er!

2 comments:

Nyllet said...

Det kan mycket väl ha varit den bästa dikt om avakado jag läst idag.

Salkin said...

Tackar, jag tycker nog det var den bästa dikten om avokado/dagens samhälle som jag skrev den dagen =)